Bukh motor på værkstedet
Bukh nr. 5288. Firetakt dieselmotor, 5 cylinder. Ca. 100 HP ved 1000 omdr.
Motoren er oprindelig solgt til Fl. Smidth & Co. København i 1944.
Senere sælges motoren, men det videre forløb indtil motoren ankommer til samlingen er delvis ukendt.
Udstødningsmanifold er fjernet. Desværre viste det sig at topstykkerne var så defekte, at de ikke kunne renoveres og genanvendes.
Afprøvning af dyser. Dyserne renses og arbejdstryk kontrolleres evt. justeres.
De 5 kasserede topstykker.
De 5 nye topstykker fra reservedelslageret. Indsugnings- og udstødningsventiler er monteret.
Stempler med plejlstænger klar til rengøring og derefter kontrol måling af lejer og stempelringe.
Et kig ind til krumtappen. Krumtapsøler ser ud til at være i orden, det vil en kontrolmåling formodentligt også vise.
Motoren skal rengøres. Først afrensning med højtryksrenser. Derefter ’’nåles ’’. Dvs. at maling og andre urenheder fjernes med en luftnålehammer. En omgang mere med højtryksrenser og motoren grundmales.