IH Fleetstar
IH Fleetstar, et projekt man ikke kan leve uden… Lettere udrangeret, men V8’eren er i live, dog ikke med overbevisende lyd…
Det demonterede IH førehus er opbygget på asketræsramme, og den er naturligvis formuldet, hvor vand er trængt ind. Ganske særpræget med asketræsramme på en lastbil årg. 1970, men det er jo en IH….
Vores dygtige snedker Kim Sperlit blev omgående sat på opgaven, med at rekonstruere asketræet.
Heldigvis havde “Frank-Bonderøv” lagret noget passende asketræ af super kvalitet, så der blev dømt aflevering, dog uden de store sværdslag – vi “Bonderøve” kan vel hjælpe hinanden.
Asketræet i døråbningen fornyes, og der må høvles og slibes, for at få dørene til at passe fint. Kim kan være stolt af det flotte arbejde, der nu har afstivet førehuset, og lagt grunden for den lokale pladesmed.
Rustarbejdet på torpedo og tagstolper skrider frem – det begynder at tage form, nu mangler så bare resten..
“Kværnen” demonteret – naturligvis var den amerikanske lastbil bygget så “Smart”; at hele hytten skulle fjernes… Jagten er gået ind på reservedele til V8’eren – et par amerikanske reservedelspushere er klar. Motoren er en “opdateret” benzinmotor, så vi er noget spændte på holdbarheden – 2050 A’eren er ikke just kendt for sine fremragende egenskaber, men hvad gør det, når IH er en del af ens (dieseldoktorens) hjerteblod.
Henrik har udført et kæmpe arbejde med den nye “firmatruck”; hele undervognen på den “nye” kranbil er blevet renoveret efter alle kunstens regler. Førerhuset er klart, dvs. med nyt asketræsskelet og en hel del nyt metal – kommende “firmafarve” er også på plads. V8 Dieselmotoren er adskilt til atomer, og nye reservedele er fremskaffet fra Staterne.
Et nyt lad til IH’en er under udarbejdning – svært stål er tilpasset, og skal nu fuldsvejses.
Helt vildt vil mange mene, men denne lastbil bliver topklasse, og absolut i stand til at bære kommende “byrder”.